Cele doua lacuri din Imotski, un obiectiv croat subevaluat

Pe coasta dalmata, din Omis – la sud de Split – se poate ajunge la Imotski, un orasel despre care mai nimeni nu a vorbit pe blogurile noastre pline de Croatia! Si totusi, m-as aventura sa spun ca merita si el o zi din viata noastra.

Photo7

centrul orasului Omis, Croatia

Photo14

Dupa 25 de km parcursi de la Split pe A1, oprim putin in Omis, oras faimos pentru piratii de aici care au stapanit Marea Adriatica timp de trei secole, pana cand intreaga Dalmatie a cazut sub stapanirea Republicii Venetia.

Am mai trecut si alta data prin oras, in drum spre Dubrovnik, dar nu am oprit niciodata. Abruptul stancos al muntilor este impresionant aici. El a fost ferestruit de navalnicul rau Cetina, care isi cauta calea spre mare.

Se mai vad inca parti din ruinele fortificatiilor, inaltate in secolul al 16-lea, pentru a inlesni rezistenta impotriva turcilor. Starigrad (“orasul vechi”) este numele general al fortaretei, in care se disting inca mai multe turnuri de aparare.

Ca si in alte orasele croate, admir si aici casele din piatra si olanele rosii ale acoperisurilor, inviorate de verdele vegetatiei de pe crestele stancoase si de florile care nu lipsesc nicaieri.

Photo16 Photo19

Parasim, la Pisak, Iadranska Magistrala (A1), impecabila sosea care insoteste fidel coasta Adriaticii, care ne permite sa mai arauncam cate un ochi spre mare si urcam spre munte, spre Sestanovac, pe soseaua taiata in carst care, din loc in loc, ne ingaduie sa privim cate un sat. Apoi, printr-o padure de pini care ne face sa ne simtim ca intr-o tara nordica, ajungem la Imotski, tinta calatoriei noastre. Va dati seama ca asta a fost doar un palid rezumat al ei dar nu vreau sa pierdem prea mult timp pe drum…

Photo4

pe sub Alpii Dinarici

Photo5

drumul spre Dubrovnik

Photo8

ne indreptam spre Imotski

Photo9 Photo12am ajuns cumva in Finlanda??

Imotski, un orasel industrial, ni se dezvaluie cu casele sale renovate, ingrijite, cu curatenia de pe strazi si … cu aproape imposibilitatea de a manca undeva. Era in luna aprilie, sezonul turistic nu incepuse si, oricum, cred ca nu vin prea multi turisti pe aici. Peste tot pe unde am intrebat, nu serveau mancare, doar cafea si bautura! Ne-am resemnat sa mancam ce mai avem prin traista, lasand adevaratul pranz pentru iesirea din oras, cand speram sa gasim vreun restaurant aproape de sosea.

Photo45

strazi in Imotski

Photo42 Photo48 Photo43 Photo49

Cele doua atractii ale orasului sunt doua lacuri: Lacul Rosu si Lacul Albastru, al caror nume deriva de la culoarea rocilor din jurul apei, pentru primul lac si de la oglindirea cerului in apa lacului, in al doilea caz. Ele se afla la 2 km unul de celalalt.

Lacul Rosu sau Crvena Jezero este mai mic. El poate fi admirat doar de pe sosea, nu se poate cobori la nivelul apei. Scafandrii au incercat sa dea de fundul lacului, dar acesta se pierde intr-o pestera, la 280 m sub suprafata apei. Inconjurat de peretele stancos si strans in chinga soselii, lacul e dificil de fotografiat. Din cauza adancimii mari si mai ales cand trece cate o pala de nori pe deasupra, lacul pare mai degraba negru.

Lacul Rosu

imagini de la Lacul Rosu, Crvena Jezero, Imotski – CroatiaPhoto55 Photo58 Photo54 Photo59

Lacul Albastru sau Modro Jezero este chiar la marginea orasului, intr-un areal frumos, aranjat ca parc. O alee coboara pana la apa.

Lacul Albastru

imagini de la Lacul Albastru, Modro Jezero, Imotski – Croatia

Photo21 Photo31 Photo35 Photo22 Photo25

Vara, la intrare exista o terasa unde se poate manca, care acum e inca inchisa. Nu este lume, asa ca ne putem bucura in voie de frumusetea lacului, mangaierea soarelui de primavara si frumusetea autentica a florilor salbatice, care ni se expun ca intr-o gradina botanica. In zare, albastresc Muntii Biokovo, acoperiti cu zapada.

Photo36 Photo27 Photo40 Photo30 Photo38 Photo37 Photo39 Photo23

in zare, albastresc Muntii Biokovo

The Two Lakes from Imotski, an Undervalued Croatian Place

If you take A1 road in  Croatia, after 25 km from Split you can make a break at Omis. This town was famous for his pirates, who had supremacy over the Mediterranean Sea for three centuries, until the Venetian Republic conquered Dalmatia in the 15th. century. The ruins of the Starigrad Fortress dominate the town. They have been built to defend the town against the Turks invasions.

You may continue on A1 or Jadranska Magistrala to Pisak, and then head to Sestanovac in order to go to Imotski. Imotski is a little industrial town, with stone houses, little streets and many flowers. The location is known for the two lakes: The Red Lake and The Blue Lake. When we went there, on April 2010, the touristic season was not open yet. Even so, I doubt that so many foreign tourist are coming here, because they do not know about those lakes.

The distance between the lakes is of 2 km. The Blue Lake is at the margin of the town, in a nice park. At the entrance is a small restaurant where you can eat, in summer. The color of the lake is beautiful, reflecting that of the sky. There are a lot of wild flowers and an alley takes you to the water level.

The Red Lake is right near the road and you cannot go down. The rock walls are high and the reddish color gave the name of the lake. It is so deep that it appears to be rather black. Divers tried to find the bottom of the lake but they said the waters enter a cave at 280 m under the water surface.

The Imotski town is in the region of Biokovo Mountains, which are, themselves, an objective to visit, because they are a protected natural area.

Comments

Cele doua lacuri din Imotski, un obiectiv croat subevaluat — 10 Comments

1. I had heard there are beautifull things to visit in Croatia. Yoru pictures show this si right. The rocks and architecture remind me of San Marino republic, wich is actually not so far away from croatia.

• You may read also my other posts about Croatia, Arnaud! It is really a good country to visit. The Italian (Venetian) influence is strong.

Happy Easter!

2. Sunt atâtea locuri frumoase pe care uneori le descoperim doar din întâmplare, curiozitate… Tu cum ai aflat de acest loc şi ce anume te-a făcut să mergi să-l vezi? 🙂

• Cautand pe net informatii despre zona Biokovo (parc natural). Mi-au placut fotografiile pe care le-am vazut si, cum stateam vreo 3 zile in Split, m-am dus! Imi place sa merg in locuri cu mai putini spre deloc turisti:)

3. That rock slopes are indeed very impressive to die erste photos but also the water in the other rocks is very interesting. Very deep but a beautiful sight.