De la Delphi la mare: Itea

Prin poziția sa, Delphi îți înlesnește câteva incursiuni, fie montane, fie spre marea care se zărește de sus, de pe străzile sale. In felul acesta, el îți oferă nu doar posibilitatea contactului cu istoria, prin muzeul și situl arheologic, ci și petrecerea câtorva zile în natură, dacă hotărăști sș-ți instalezi aici baza pentru câteva zile. Noi am stat doar două, așa că nu pot să vă povestesc mai multe dar dacă cercetați puțin internetul veți vedea ce posibilități vi se oferă..

La doar 8 km sud-vest, coborând pe o șosea în serpentine foarte bună și aproape pustie, puteți ajunge la mare, la Itea.

DSCN8699 coborând în serpentine, de la Delphi la Itea

Sinuozitatea șoselei păstrează mereu sub privirea călătorului pereții de piatră ai zonei Parnasului. Pământurile roșiatice contrastează cu verdele închis al chiparoșilor care răsar ici-colo, străpungând spațiul.

Culmile muntoase se înșiră în zare, una după alta, promițând alte peisaje de nerefuzat. Dar noi avem privirea ațintită spre Itea, unde am hotărât să petrecem câteva ore pentru a ne lua adio de la mare, în vacanța aceasta.

Pe drum, trecem prin apropierea satului Hrissa sau Chrissa, așezare veche din secolele 14-15 î.H., cuibărită în poala muntelui, la 400 m altitudine.

DSCN8689în drum spre Itea

DSCN8622 DSCN8629 DSCN8685 DSCN8636Hrissa (Chrissa)

DSCN8633Itea a fost fondată în 1830, în Golful Corinth. Ea are o mică marina și câteva plaje. Mai multe hoteluri și pensiuni, precum și restaurante, stau la dispoziția turiștilor.  Pentru că am stat acolo doar câteva ore nu am prea multe de povestit ci, mai degrabă de arătat. Marea a fost agitată în acea după-amiază așa că doar la o singură plajă, apărată de digul marinei, oamenii au ieșit să facă baie.

După peisajul minunat al Eviei nu aș putea spune că aș alege acest loc pentru a petrece mai multe zile dar câteva ore, venind de la Delphi, au fost binevenite.

Itea

DSCN8653 DSCN8656 DSCN8640 DSCN8644 DSCN8658 DSCN8683

From Delphi to the Sea: Itea

Ilea is situated 8 km South-West from Delphi, in the Gulph of Corinth. It is a “young” town, as it appeared only in 1830. Offering more beaches and a little marina, it is a place where tourists, especially Greeks, are coming for relaxation. As I am concerned, after the wonderful days on Evia, I would not chose Itea for a longer stay but some hours, to spend around Delphi, have been O.K.

Comments

De la Delphi la mare: Itea — 4 Comments

1. Ultima poza e splendida ! Da, Itea nu e ceva impresionant. Putin mai departe e Galaxidi, care e mult mai pitoresc, dar nici acolo nu e de facut baie, mai degraba e un orasel in care te opresti sa iei masa sau sa bei o cafea langa mare. Si in general, in golf marea e destul de rece …
    Ti-a placut campul cu maslini de la poalele muntelui ?

• Maslinii imi plac intotdeauna si peste tot, Dani! Citisem de Galxidi dar eu as fi vrut la Nafpaktos dar, fiindca “am pierdut” jumatate de zi la Arachova, n-am mai apucat, asa ca ne-am oprit la Itea. Dac mergeam la Galxidi, ne apuca noaptea pe drum la inapoiere si si asa era sa intre un nene in noi la iesirea din Delphi, fiindca nu a respectat semnul de “cedeaza trecerea” (si tot el era nervos!)

2. Truly beautiful Adriana,
    you are such a well-traveled person. Delicious so much have seen with my own eyes and great dt you make so many beautiful pictures so we travel in the world. I again enjoyed all the pictures in this blog and below.
    Sincerely, Helma

• Thank you, dear Helma. You are a real follower of my blog! I’m always glad to see you were here. Tommorow I will post the last article about our travel to Evia, last September. Then, I return to the articles about Malaysia.