Evia, pini şi plaje. 1. Călătoria în rezumat

Anul acesta, în septembrie, am făcut cunoştinţă cu Evia, a doua insulă ca mărime a Greciei, după Creta. Situată foarte aproape de Atena, insula este un adevărat fief al atenienilor, care şi-au construit aici case de vacanţă şi o năpădesc în weekend. Altfel de turişti am văzut foarte puţini. In consecinţă, se vorbeşte foarte puţin engleza, spre deloc şi semnalizările sunt mai ales în greacă.

Datorită mărimii ei, Evia se împarte în trei regiuni distincte: Evia de nord, Evia centrală şi Evia de sud. Când oamenii sosesc aici, îşi aleg destinaţia după preferinţe sau fac un tur al insulei, aşa cum am făcut şi noi. Unii spun că partea de nord este mai frumoasă, alţii preferă partea de sud. Kymi este pentru majoritatea, magnetul părţii centrale. Pentru a putea explora insula, îţi trebuie neapărat maşină, altfel va trebui să stai într-un loc.

Legătura cu partea continentală este asigurată prin mai multe linii de ferry (Rafina, Glyfa, Arkitsa, Skala Oropou ) dar şi prin două poduri, unul vechi (Pontenegro) şi altul mult mai nou, pe care am trecut şi noi la întoarcere.

DSCN9206ferry la Glyfa

DSCN9994podul nou de la Chalkida

Din Timişoara, itinerariul nostru ne-a purtat în prima zi până la Negotino, în F.Y.R.O.M. Probabil ne-am fi oprit la Veles, ca în septembrie trecut, când am fost în Peloponez dar, între timp nu te mai primesc acolo cu animalul de companie.

DSCN8936Hotel Pamela, Negotino

Al doilea sfârşit de etapă a fost Volos, chiar dacă era aproape de Glyfa, de unde urma să luăm un ferry spre Evia. In ziua aceea am făcut o abatere la Pella pentru a vizita muzeul şi situl arheologic.

DSCN8966situl arheologic de la Pella

DSCN9000expoziția vizitată la muzeul din Pella

Hotel Filoxenia, Volos

Pe Evia am ales trei locaţii ( Rovies, Kymi şi Marmari), în care am stat câte 4 zile pline (5 nopţi), pentru a putea vedea cât mai mult din insulă. Astfel, la sfârşit, am ştiut că nordul este plin de păduri de pin, care ajung uneori chiar până la mare şi că acolo sunt vârfurile mai înalte ale insulei, că partea centrală are de oferit nu doar plaje, ci şi frumoasele sate de munte din jurul Kymi-ului, iar sudul, cu înălţimi mai mici, oferă o salbă de plaje minunate, pentru toate gusturile. Acum, în septembrie, erau oricum puţini oameni pe ele, iar în cursul săptămânii unele au fost chiar pustii. Era acel aer, plăcut mie, de început de toamnă, greu de explicat, cu o lumină anume şi umbre mai lungi.

Photo462Kymi

Photo985Marmari

Dintre muzeele Eviei l-am vizitat pe cel mai interesant, cel de la Eretria, iar dintre multele biserici şi mănăstiri, am ales Mănăstirea Galataki, din apropiere de Limni.

DSCN0045piesă din muzeul arheologic de la Eretria

DSCN9648Mănăstirea Galataki

Ca să încheiem frumos această minunată călătorie printr-o Grecie tradiţională, prea puţin afectată de turiştii străini (deocamdată), ne-am oprit două zile la Delphi. Pe lângă situl şi muzeul arheologic de acolo, am vizitat pitoreasca aşezare Arachova şi plajele de la Itea.

DSCN8555ruinele Templului lui Apollo, Delphi

Despre toate acestea şi multe altele vă voi povesti în zilele care urmează.

Evia, Pines and Beaches. 1. The Travel In A Nutshell

This year, on September, we went to the Island of Evia, the second large island of Greece, after Crete.We have plenty of time, so we travel in three legs: the first one was from Timisoara to Negotino (F.Y.R.O.M.), the second one to Volos (Greece), and the third one to Rovies, in North Evia.

The island is divided in three parts: North, Central and South Evia. Being so near to Athen, the island became a much appreciated target for the weekends and many Athenians have houses on the island. This makes the island a fief of the Greeks, and I really saw few foreigners on the island (there are more, may be, in the summer).

I chose to stay in three locations on the island, 4 days and 5 nights each. The locations were: Rovies, Kymi and Marmari.

A lot of wonderful beaches for every taste, nice little towns and villages, churches and monasteries, local museums and archeological sites, Evia offers you all. Out of them, I visited the Galataki Monastery, near Limni, and the most important museum and archeological site in Eretria.

We ended our tour in Delphi, visiting the museum and archeological site, the picturesque Arachova and the beaches in Itea. I will write about all these and many others in my next posts.

Comments

Evia, pini şi plaje. 1. Călătoria în rezumat — 8 Comments

1. Ati avut atat de multe de vazut ! O sa-mi faca mare placere sa te urmaresc in vacanta de anul asta, in Evia am fost tare demult si n-am vazut mare lucru, am stat mai mult pe plaja, fiindca timpul era limitat. Dar e usor de ajuns si planuim sa mergem acolo cat de curand, mai ales pentru traseele montane. Asa ca, o sa-mi prinda bine amintirile tale 🙂

2. Mi-a placut mult Evia, Dani, peste tot dar in special partea sudica. Nu stiu cat de relevanta va fi pentru voi experienta mea acolo, mai ales pentru partea montana (stiu ca sunt multe chei pe Evia), unde noi nu am patruns dar, oricum, veti vedea cum arata diverse locuri. N-as vrea sa nedreptatesc nici unul, fiecare a avut farmecul sau. Cel mai mare atu, din punctul meu de vedere, a fost linistea, absenta gramezilor de oameni de pe plaje, intalnita in timpul lunilor de vara. Acum, desi am avut zile cu 32 grade, eram singuri sau aproape, ceea ce a fost fenomenal.

3. Every location is so wonderful! It’s a great view! The ocean is so blue.
    It would be so refleshing if I visit there!
    And that is a wonderful vase. Is that a Greek mythology picture?
    Thank you for your comment on my post,Traveling Hawk,I replied yesterday.And I updated my blog yesterday 🙂

4. Ma bucur sa citesc despre locuri din Evia la care eu nu am putut sa ajung, fiind in sejur cu autocarul si apoi ferry. Evia este o insula care are multe de oferit turistilor de toate felurile. De asta mie mi-a placut mult, chiar daca am vazut, fie in excursii organizatie, fie cu autobuzul, pe cont propriu, doar cateva locuri din nordul insulei. Sunt fericita ca am reusit si atat! 🙂

• Nordul a fost primul pe care l-am vizitat. Am trecut si prin Pefki, unde stiu ca ai fost. E frumoasa toata zona, cu multe paduri si plaje intinse. In centru am descoperit si zona “de munte” a insulei, iar sudul m-a fascinat cu plajele multe din golfurile oraselor Marmari si Karistos. Pe Evia in sine se pot face mai multe concedii, vizitand mai pe indelete diverse zone. Multumesc pentru vizita, Ileana!

M-am adunat pe acasa, asa ca in zilele care urmeaza te voi vizita si eu:)