Up Town B’n’B, locul în care m-am cazat la Bergamo

In Bergamo am ales să stau în Citta Alta pentru a mă putea bucura de atmosfera orașului vechi.

Am găsit pe booking.com, unde îmi rezerv de obicei cazările, un bed&breakfast aflat chiar vis-a-vis de stația de funicular, care leagă orașul de jos cu cel de sus.

In acest fel, m-am aflat în orașul vechi, care nu este mare, se poate face ușor la pas și, în același timp, puteam ajunge repede în orașul “nou” unde, de la autogară, puteam lua un autobuz care să mă ducă în orice direcție doream.

Locul în care m-am cazat se numește Up Town B&B și se află în Mercato della Scarpe (Piața de Pantofi).

dscn9466-copyUp Town B&B, la etajele 2 și 3

dscn8355-copyacolo, jos, se află Mercato della Scarpe

In piața Mercato della Scarpes se află mai multe restaurante și terase. Acest lucru face ca seara să fie ceva gălăgie în jur dar nu deranjantă. De aici, se ajunge în cca. 5 minute, pe jos, în Piazza Vecchia. Totul este, de fapt, aproape. Distanțele sunt mici aici. In plus, ești scutit de forfota Orașului de Jos.

dscn9735-copyrestaurantul aflat chiar “sub mine” (la etajul 2, unde se vede pe geam logo-ul, am locuit 5 nopți)

dscn8366-copyde la celălalt geam se vedea terasa mai mare și, în zare, Orașul de Jos

dscn8348-copyîn aceeași piață, o trattoria a rămas închisă în tot timpul șederii mele la Bergamo

Intrarea se face prin spate, prin Piazza Luigi Angelini, de aceea este mai greu să găsiți de prima dată locul cu pricina. Această piață, deși mică, îți oferă totuși o priveliște optimistă dimineața, la micul dejun, pe care îl servești având-o sub ochi.

dscn8555-copy dscn8346-copyAmintind de micul dejun trebuie să vă spun că el a fost pregătit în fiecare dimineață, cu multă grijă, de gazda mea, Jessus Armando. El oferă patru variante de mic dejun, din care îți alegi ce vrei și el îl pregătește pe loc. Pentru că el este pe jumătate venezuelean, două variante includ delicioasele arepa, un fel de pâinici pe care le face din făină de porumb alb.

dscn8361-copy dscn8551-copy-copy-2Armando, pregătind micul dejun

dscn8550-copyse coc delicioasele arepa

dscn8554-copyde două ori am savurat acest mic dejun alcătuit din roșii savuroase și mozarella de buffalo (bivoli)

dscn9469-copyAici, la micul dejun, am întâlnit oameni interesanți cum ar fi o pereche de tineri polonezi, o tânără ucrainiancă venită la Bergamo de la o prietenă din Paris, un tânăr italian din Lecce, care și-a închipuit că sunt…olandeză (lucru care mi se întâmplă, de altfel, deseori când mă aflu în străinătate), și o japoneză care studia italiana.

Nu știu ce credeți voi dar mie mi s-a părut foarte interesant mobilierul întregii pensiuni, făcut chiar de Armando, din paleți! Aceasta este prima pensiune care utilizează un mobilier ecologic – așa e prezentată pe booking.com – și poate și acest detaliu m-a făcut să o aleg. Decorul este unul minimalist, de  foarte bun gust.

In pensiune sunt în total patru camere am înțeles, fiecare de altă culoare, câte două pe etaj. Eu am stat în camera albă, japoneza, vecina mea, în cea roșie.

dscn8356-copy dscn8357-copy dscn8358-copy dscn8360-copy dscn8359-copy dscn8362-copy dscn8364-copyNu știu cum stau lucrurile în Orașul de Jos dar sus nu prea sunt cazări ieftine. Aici, la Up Town B&B, o cameră single a costat 48 de euro/noapte, micul dejun inclus. Cu vârsta ai nevoie de un oarecare confort, nu mai poți dormi într-un dormitor comun (cum se pare că s-ar găsi în Orașul de Jos, pentru cei interesați), iar eu, mișcându-mă uneori cu oarece dificultate, am nevoie să fiu “where the action is”, cum se spune, adică cât mai aproape de obiectivele pe care vreau să le vizitez. Up Town B&B a îndeplinit aceste condiții, fiind și între cele mai ieftine variante de cazare găsite.

Dacă vi-a plăcut ce ați văzut aici, eu una vă recomand cu căldură acest loc!

Bergamo Accommodation, Up Town B’n’B

I warmly recommend you  Up Town B&B, in Mercato della Scarpe, opposite the funiculare station in Bergamo.

It is an interesting place, where the furniture is made of wood pallets by Armando, the owner. He also prepare himself the breakfast, every morning. Out of four variants, you may choose one, and he will prepare it right away! My favourite was the tomato&mozzarella salad but the arepa, Venezuelean little breads, were also delicious.

Down, in Mercato della Scarpe are restaurants and terraces, and everything is so near there when you go to visit Citta Alta!

Enjoy your visit in Bergamo, while staying at Up Town B&b!

Comments

Up Town B’n’B, locul în care m-am cazat la Bergamo — 6 Comments

1. Interesant!Si noi plecam in 20 ianuarie din Timisoara catre Bergamo, prima noapte dormim la Cassano D’Ada, la niste prieteni care a doua zi ne duc cu masina la Lacul Como, unde avem rezervata cazarea pentru 2 nopti in Bellagio.A 4 a noapte mai trebuie rezervat undeva,la pentru ca vizitam Milano si ziua urmatoare dupa-amiaza avem zborul inapoi.Inca nu ne-am decis daca vom dormi la Milano sau la Bergamo.

2. Arata foarte bine pensiunea, asa simpla si minimalista. Singura bulina neagra e pentru tigaile folosite pentru micul dejun. Am devenit foarte sensibila in ultima vreme la teflon …

3. Mi-a placut mult mobilierul atat in sufragerie, cat si in camera.Cat despre oras , nu mi-am putut dat seama daca este unul ca toate celelalte, sau este unul cu multe Valente turistice.