Inceput de toamnă în Salento

In următoarele săptămâni paginile blogului meu vor fi inundate de albastrul cerului și strălucirea soarelui din Italia. Și asta pentru că, așa după cum am mai scris, am dedicat sărbătorirea celor 50 de ani de căsătorie, Italiei, prin cele două călătorii făcute în 2019: una primăvara, la lacurile din nordul țării, despre care am relatat deja în 20 de postări aici și a doua toamna, în Salento.

Regiunea Puglia, unde românii au ajuns să viziteze multe locuri deja, mai ales că WizzAir le-a stat la dispoziție pentru zboruri frecvente și ieftine în Bari, s-a făcut cunoscută mai ales prin localități precum Alberobello, Matera, Locorotondo, Polignano a Mare, Monopoli, Ostuni. Mult mai puțini s-au aventurat probabil până la Lecce, care este și centrul provinciei cu același nume.

Zona care se întinde de la Lecce și împrejurimile sale până în sud, în vârful ”călcâielui” cizmei italice, poartă numele de Salento. Acolo am hotărât noi să petrecem zece zile în toamna anului 2019, pentru a ne bucura de mare și soare dar și de centre medievale ale Italiei, mai puțin cunoscute.

După cum veți vedea în continuarea postărilor, fiecare loc are ceva deosebit, care face să merite un popas de 2-3 zile măcar.

Otranto
Santa Maria di Leuca
Nardo
Gallipoli
credit: arashi

Am plecat din Timișoara, cu avionul, la Bari.

De acolo, trenul ne-a dus la Otranto, cel cu aer misterios de Orient. Trebuia să găsim un autobuz până la Santa Maria di Leuca dar și la gară, unde am mers special să ne interesăm și chiar la recepția hotelului la care am stat, mi s-a spus că nu există autobuz până acolo! ”Si atunci, cei care nu au mașină personală, cum se deplasează?” ”Cu taxiul!” a venit prompt răspunsul.

Otranto

Personal, cred că acolo era o afacere locală cu firmele specializate, fiindcă tariful (fix) mi-a fost comunicat încă de la gară: 80 de euro. Poate fiindcă stațiile de autobuz sunt prost sau deloc semnalizate (să nu uităm că nu ne aflăm în cea mai dezvoltată parte a Italiei!) sau fiindcă n-aveam nici eu prea mult chef să caut, să mă agit, am acceptat varianta aceea…

De la Santa Maria di Leuca, “țara celor două mări” și locul de unde Sf. Petru a început să predice creștinismul în Italia, am mers cu autobuzul la istoricul Gallipoli. Intr-o zi, cu un tren local, am vizitat Nardo, apoi am revenit la Bari.

Leuca
Nardo
Gallipoli

Stați pe aproape, să aflați mai multe!

Beginning Of Autumn In Salento

We took a very nice trip to Salento (Southern Italy) on September 2019, to celebrate our wedding 50th. anniversary. We stayed in Otranto, Santa Maria di Leuca and Gallipoli, and enjoyed the old towns and the beautiful sea.

Salento is a place worth to be seen, even if it represents a less developed part of the Italy. The beautiful beaches are a place good to be in the summer.

Comments

Inceput de toamnă în Salento — 2 Comments

1. E bună ideea de a prezenta harta zonei vizitate; cititorul se poate orienta, poate urmări traseul vizitei și își poate aminti mai bine localitățile.