O excursie pe Vârful Mottarone

Pentru că vroiam să vedem cât mai multe în zilele cât am stat la Stresa, ne-am hotărât, după excursia pe Lacul Orta, să urcăm și pe Mottarone în aceeași zi, deoarece autobuzul trecea chiar în apropierea terminalului de telecabină.

Am scris deja că ar fi fost mai bine dacă veneam în zonă cu două săptămâni mai târziu și acest lucru chiar era valabil pentru ascensiunea noastră: în drumul ei spre vârf, telecabina făcea o oprire intermediară la Grădina Botanică Alpină (Giardino Botanico), care adăpostește peste 1000 de specii diferite, caracteristice zonei alpine și sub-alpine. Grădina poate fi vizitată între aprilie-octombrie și un bilet de intrare costă 4 euro. Dar nu și în ziua când am fost noi! Eram singurii călători la telecabină și ni s-a spus că nu s-a deschis încă Grădina Botanica.

Telecabina (funivia) pleacă de la Lido Carciano, la marginea Stresei, vis-à-vis de Isola Bella.

Lido Carciano, Stresa

Mottarone este situat între Lacul Maggiore și Lacul Orta. Drumul, din Stresa, durează cam 20 de minute. Poți admira în voie golful, lacul cu cele trei insule și Stresa, pe măsură ce urci.

Stresa
golful cu cele 3 insule ale sale
Isola dei Pescatori
se vede Isola Bella
de la stația Alpino (803m) (pentru Grădina Botanică), în sus
Lacul Maggiore, cu insulele în prim plan; pe peninsula din planul secund este Pallanza, cu celebra Grădină Taranto
Lacurile Maggiore și Orta
la înălțimi mai mari este zăpadă
e abia începutul primăverii și foioasele nu au înfrunzit încă
de sus, se văd 7 lacuri
am ajuns pe Mottarone

E cam pustiu aici și, un drum de pământ ne duce la noul teleferic, care ne poate urca chiar mai sus. E după amiază, ziua nu este chiar atât de lungă și e și înnorat. De la stația de teleferic în sus, începe zăpada.

ajungem sus

Peisajul alb e fascinant dar trebuie să ne întoarcem fiindcă se termină programul la teleferic și nu vrem să dormim aici, pe-afară.

înapoi, la Stresa

Lumea vârfurilor care dorm sub zăpadă a rămas în urmă.

A Trip To The Mottarone Peak

In the day when we visited Lake Orta, because we wanted to make the most of our days in Stresa we decided on our way back to take a short trip to the Mottarone Peak.

The cable car starts at Lido Carciano, at the outskirts of Stresa. It takes 20 minutes to cover a difference of altitude of little over 1100 m.

A nice panoramic view over the gulf with the islands and the lake (including Stresa) is the reward of this trip.

From the top (which was deserted when we were there)you can take a chair lift to climb higher. It was snow there and the mountains surrounding us slept under a snow cover.