19. Insula Cheung Chau, la prima vedere

Ziua in care am fost pe insula Cheung Chau nu s-a aratat prea frumoasa de dimineata. Cand am plecat cu ferry din Portul Victoria era inca cetos. Pe langa noi au defilat blocurile de pe insula Hong Kong si cele din Kowloon, apoi contururile insulei Lantau si a podului Stonecutters. Acesta din urma are 1.6 km lungime si cate 3 benzi de circulatie pe sens, fiind – in 2009, la terminarea sa – cel de-al doilea pod sustinut de cabluri, din lume, ca lungime. Daca ar fi fost senin, cu siguranta era mai frumos!

DSCN7312Stonecutters Bridge

DSCN7325Kowloon, HK

Traseul era aglomerat cu tot felul de ambarcatiuni, care fac legatura cu diverse insule din jur sau cu Macao. In jurul HK sunt peste 200 de insule, multe nelocuite. Cele apropiate insa, cum este si Insula Cheung Chau, sunt zone rurale frumoase, unde locuitorii metropolei isi petrec weekendurile pe plajele frumoase, facand excursii sau delectandu-se cu tot felul de preparate din peste si fructe de mare, la terasele care tivesc malul porturilor.

Alegerea acestei insule drept tinta a noastra s-a potrivit si cu recomandarea lui Catalin de la TravelBadgers, una din sursele de inspiratie pentru calatoria la HK. Nu stiu daca am mers pe urmele lui, dar portul fiind mic, cam toti turistii fac cam aceleasi lucruri, difera doar ordinea…

Am luat-o deci la stanga, pe San Hing Praya. Mai intai, am cercetat micile pravalioare cu oferte de suveniruri sau alte marfuri care ar putea tenta turistii, apoi, dupa cca. 10 minute, am ajuns in zona Seafood Street, unde acvarii mari iti arata cam ce ai putea manca mai tarziu, cand te razbeste foamea.

DSCN7582acostam in port

sampan in port

pe Praya, la plimbare

DSCN7652harta e amplasata in mai multe locuri si iti ofera informatii despre obiectivele de vizitat

DSCN7592vedem care va fi moda, la vara, la sandale

DSCN7625intram intr-o pravalie cu ceaiuri

DSCN7628calupuri de ceai

vesela specifica te incanta prin modele si culori

DSCN7619 DSCN7616 DSCN7617 DSCN8080

Food Street pe malul Marii Chinei

Masinile sunt interzise pe insula, transportul facandu-se cu bicicleta, tricicleta sau ricsa (pentru turisti), Marfurile se transporta cu niste tractorase mici sau cu dubite ale caror dimensiuni sunt adaptate la strazile inguste.

DSCN7631DSCN7589DSCN7635DSCN7655DSCN7641

Observati curatenia de pe strada! Pe malul marii se intinde o promenada, unde poti pierde timpul pe o banca, privind puzderia de ambarcatiuni. Insula e foarte linistita. Cei care cauta distractii mai “sonore”, trebuie sa-si aleaga alta destinatie.

DSCN7639DSCN7603DSCN8082DSCN8077

Intrand pe micile stradute laterale, vezi mai bine cum traiesc localnicii. Multe haine atarnate la uscat, te duc cu gandul la Italia…La fiecare casa exista cate un loc unde se depun ofrande sau se aprind lumanari zeilor. Mici obiecte casnice, cateva banci intre case, un caine care pazeste legat de scaun, papucii ingramaditi in fata usii…Timpul nu se grabeste pe Cheung Chau.

DSCN7643DSCN7658DSCN7664DSCN7659DSCN7646DSCN7782DSCN7666DSCN7777altar lanag Templul Pak Tai

DSCN7654DSCN7662DSCN7647

A Different China: Hong Kong   19. Cheung Chau Island, On First Sight

The day we chose to visit the Cheung Chau Island was a foggy one. The high buildings from the Hong Kong Island and Kowloon passed near us, and then we saw the frame of the Lantau Island and the Stonecutters Bridge. This one was the 2nd in the world as length of a cable sustained bridge, in 200,9 when it was finished. It has 1.6 km in length and has 3 lanes on each way.

I was already decided to visit this little island but reading what Catalin from TravelBadgers wrote about it, added to my decision.

The ferry to the Cheung Chau Island runs frequently. The duration of the travel is of 35-40 minutes for the rapid ferry, and one hour for the normal one. I do not know the price, because I paid by Octopus Card, and I paid no attention, but it is not expensive.

There are over 200 islands around Hong Kong, many of them uninhabited. Those which are nearer, like Cheung Chau, present wonderful rural areas, and are used by the people living in HK for relaxation. They go there on weekends to swim, sunbath, or walk in the free nature.

When we arrived in the port, we went to the left, on the San Hing Praya, along the shore, to see the little souvenirs shops. The promenade, full of benches, is suitable to admire the sea and the boats. A lot of restaurant terraces are here, and the fish meals are highly appreciated.

The cars are forbidden on the island. Only bi or tricycles, little vans for the transport of the commodities, and the rickshaws for the tourists are accepted.

On the narrow streets, a lot of household objects, a watching dog, slippers before the doors…The time is not in a hurry here…

Comments

19. Insula Cheung Chau, la prima vedere — 14 Comments

1. Chiar ca e o alta lume in spatele fatadei turistice. Si se simte multa liniste in instantaneele tale. Vad multe bancute si locuri umbrite, numai bune sa stea bunicutii si bunicutele la taifas 🙂

• Asa e, Dani, fiindca nici nu m-am dus in partea turistica, o plaja aflata la 200 m de port. Am facut un inconjur si ne-am plimbat catre un golf frumos, admirand privelistea. Vei vedea in curand.

Weekend frumos, Dani! La noi se anunta un grad pentru maine si O pentru dumineca!

2. Ce minunat este! Asta îmi imaginez că a fost o plimbare grozavă, eu cel puţin ador să umblu prin locurile unde nu circulă maşini… 🙂 Nu ştiu dacă te-a interesat, eu aş fi curioasă să aflu cam cât costau acele servicii pentru ceai. Să ai o săptămână frumoasă!

• A fost intr-adevar minunata! M-am reintors la Hong Kong plina de energie. Vei vedea in postarea care urmeaza pe unde ne-am mai plimbat in ziua aceea. Mi-a placut mult fiindca pe insula au fost putini turisti si s-au dus spre partea cu magazine. Noi ne-am dus din port, la temple, apoi am urcat pe un deal, sa mergem spre un loc despre care ma gandeam eu ca ar fi frumos (din ceea ce am citit)…

N-am intrebat de servicii sau am intrebat si am uitat, fiindca mi s-au parut scumpe. Dar mi-am cumparat de acolo, ca amintire, o cescuta mica-mica, cu farfurioara si capac, pe care mi-au lasat-o la 50HK$, adica 6.55 US$. Daca te gandesti la 6 cesti si cana de ceai, poti ajunge la ceva in jur de 55-60US$, cred, pretul variind in functie de model, marime si nu mai stiu ce:)

• You are welcome, Life Ramblings! I shared them as I thought they are interesting for people who have never been there.